De leukste school voor je hond!

We zullen regelmatig enkele workshops en demo's in plannen.
Een workshop is mét hond en een demo is zonder hond.

Denk hierbij aan:

• Braingames
  • Balans & Coördinatie
  • Speuren
  • Impulscontrole
  • Wandelen zonder trekken
  • Detectie
  • Hondenmassage
  • Flyball
  • Treibball
  • Doggydance
  • Movement Puzzles
  • Apporteren

Workshop Apporteren
Zondag 11 februari om 10.00 uur

Wil jij je hond graag leren apporteren?
Vindt jouw hond het moeilijk om voorwerpen vast te houden?
Heeft jouw hond moeite met los laten?
Rent jouw hond alleen achter een bal aan, maar laat hij hem vervolgens liggen?

Kom naar de workshop apporteren!

Tijdens deze workshop krijg je in verschillende stappen aangeleerd om het apporteren superleuk te maken voor je hond. Op deze manier krijg je een hond die dol is op apporteren en met groot plezier een bal aan je komt terugbrengen.

Als er tijd over is, gaan we jouw hond ook nog leren om zijn eigen spulletjes op te ruimen, hoe leuk is dat?!

Kosten voor deze workshop zijn €20.- per combinatie.
De workshop is indoor.
Inschrijven kan via het contactformulier of door te mailen naar info@dinosdogschool.nl

Workshop Dogtrailing
Zondag 11 februari om 12.00 uur

Wil jij weten of je hond aanleg heeft om te speuren?
Lijkt het je interessant om te speuren naar vermiste honden?
Wil je graag meer kennis over dogtrailen?
Werk jij graag met je hond samen?

Kom dan naar de workshop Dogtrailing!

Tijdens deze workshop leren jij en je hond alle ins en outs van het speuren naar vermiste honden. Jullie krijgen de basis aangeleerd inzake verschillende speur-disciplines en gaan zelfs al een klein spoortje samen lopen!

Wat is Dogtrailing?
Dogtrailing is een spoor van een andere hond nalopen. Jaarlijks raken er ontelbaar veel honden vermist en bij deze vermissingen worden er heel vaak speurhonden ingezet. Een speurhond loopt het spoor van de vermiste hond na en kan aangeven in welke richting er gezocht moet worden, of natuurlijk zelfs de vermiste hond terug vinden!

Dit wordt onder andere getraind door iemand een spoor te lopen met zijn of haar hond, wat jij vervolgens gaat nalopen met jouw hond. Tijdens deze trainingen leer je om alle signalen van je hond op te pikken, zodat jullie als een perfect team kunnen samenwerken.

Je hond hoeft niet persé sociaal te zijn om te kunnen dogtrailen, je kunt een hond leren om tijdig een verwijzing te geven richting de gezochte hond, zodat deze niet met elkaar in aanraking hoeven te komen.

Mocht je na deze workshop enthousiast zijn geworden, dan is het mogelijk om het dogtrailen voort te zetten bij DiNo's DogSearch.

De workshop zal voornamelijk indoor plaats vinden en duurt ongeveer 2 uur. Er bestaat een mogelijkheid dat we buiten 1 of 2 spoortjes lopen, dus neem je zaklamp mee!

Tijdens de workshop worden er theoriezaken besproken, maar zijn er ook praktijkoefeningen. Tussendoor mogen de honden gewoon bij de baasjes blijven, maar als je het zelf prettiger vindt, mag je hond ook in de auto wachten.

Kosten voor deze workshop zijn €40.- per combinatie.

Fotoalbum Workshops